den frustrerade

Thursday, September 07, 2006

Svamp

Tro inte att frustreringarna har försvunnit. Det är bara så att jag inte har haft något så tydligt att skriva om som jag fick anledning till idag.

Det har blivit lite glest med träffarna på senaste tiden, men idag skulle jag bli hedrad med ett besök, på själva födelsedagen. Inte min, men hans! Redan för ett par dagar sedan fick jag veta att det kunde bli ett besök. Mötet han var på lyckades han avsluta en halvtimme tidigare än normalt, och den halvtimmen fick jag! Jag hade ju trott att det skulle bli ett par timmar, men nej, kaffe ville han inte ha. Hade fått det på mötet. Så den där lilla bakelsen jag köpt för att överraska födelsedagsbarnet med brydde jag mig inte om att ta fram. Då hade han ju blivit tvungen att kasta i sig den på en kvart. I stället berättade han om att han hade varit ute i går och plockat svamp, säkert tre kilo kantareller. "Jag såg inte var du ställde kassen?" sa jag. Det lilla skämtet skrattade han gott åt och sa att "De är nog färdigrensade när jag kommer hem." Jo tjena...

Är detta något att fortsätta med egentligen?

2 Comments:

At 5:19 PM, Anonymous Anonymous said...

Nope :o)

 
At 10:22 PM, Anonymous Anonymous said...

Jevla knäppskalle en sån där karl, man skulle gälla såna

 

Post a Comment

<< Home