den frustrerade

Friday, December 22, 2006

Rosa delfiner

Något av det mest märkliga jag har varit med om hände i kväll. Något som jag verkligen inte är bortskämd med är att få presenter. Små gåvor av herrbekanta. Norrmannen t ex hade med sig en bukett tulpaner första gången han kom. Därefter hade han enbart med sig whiskey till sig själv. Han som ett tag kom till mig på fredagarna hade någon gång med sig wienerbröd. Att inte män begriper att man önskar sig lite uppskattning och romantik emellanåt? Hellre tulpaner än wienerbröd.

Och så kom fredagsmannen i kväll på en blixtvsit, önskade god jul och räckte fram ett litet rött paket med guldsnören. Ja, just ett sådant där litet, litet paket som brukar innehålla en ask med bomull och något som gnistrar. Jösses, vad jag blev överraskad och glad! Det värmde verkligen in till hjärterötterna!

Först hade jag tänkt att jag skulle spara öppnandet till julafton, men kom på att det skulle bli lite svårt att förklara för barnen. Så jag tände några ljus, kokade en kopp te, satte mig i fåtöljen och öppnade paketet. Paketet innehöll ett par örhängen. Guldgula örhängen för hål i öronen. Med rosa delfiner. Inte pärlor eller sånt - små rosa delfiner. Jag kanske ska nämna att jag inte har hål i öronen?

Hur tänkte han?

Jag har en teori - jag har fått fel paket. Det är dottern som ska ha delfinerna. I så fall blir det en liten överraskning hos dem på julafton. Kan det finnas någon annan förklaring?

1 Comments:

At 12:07 PM, Anonymous Anonymous said...

Jag säger då det! Är den mannen nåt att satsa på????

god fortsättning på det nya året!
Ellen

 

Post a Comment

<< Home